افزایش محصولات باغی با زنبور عسل
خبرگزاری صاحبی

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران گفت: کیفیت و کمیت محصولات باغی با استفاده از زنبور عسل تا 10 برابر افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

عفت رئیسی‌سرحدی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش زنبوردارى را یکى از مشاغل زودبازده و غیر آلاینده بخش کشاورزى کشور دانست و اظهار داشت: صنعت زنبورداری خروج ارز از کشور را در پى‌ ندارد و برای کشور ارزآور است.

وی با بیان اینکه عسل تامین کننده امنیت غذایی جوامع به شمار می‌رود افزود: زنبور عسل با داشتن خواص دارویی منحصر به‌فرد و نیز زمینه‌سازی برای اشتغال و کارآفرینی می‌تواند در توسعه کشور در بخش کشاورزی، دارویی و اشتغال نیروی انسانی نیز اثربخش باشد.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران کشور ادامه داد: موم، بره موم، زهر، ژله شاهانه و دیگر محصولات زنبور عسل علاوه بر اینکه خواص غذایی دارند، از خواص دارویی نیز برخوردار هستند.

وی درباره نقش بسیار مفید زنیور عسل در عمل گرده‌افشانی، افزود: در این گرده‌افشانی 90 درصد تولیدات و فواید زنبور عسل نصیب باغداران است.

رئیسی‌سرحدی با بیان اینکه قیمت عسل متعادل نیست و باید تغییر کند، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید عسل بالاست حداقل قیمت عسل باید به گونه‌ای تعیین شود تا پاسخگوی هزینه‌های تولید و امرارمعاش زندگی زنبورداران باشد.

وی صنعت زنبورداری را دارای ردیف اعتباری مستقل ندانست و خاطرنشان کرد: خواستار اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای پرورش دهندگان زنبورعسل هستیم که با اختصاص آن امکان ایجاد 30 هزار فرصت شغلی جدید فراهم می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران کشور گفت: با توجه به اینکه صادرات عسل ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد ولی به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای بسته‌بندی کردن عسل‌های صادراتی این فرصت را برای رسیدن به شرایط مطلوب از دست داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت زنبورداری نیازمند ردیف اعتبار است، خاطرنشان کرد: تمام مشکلات صنعت زنبورداری مربوط به عدم حمایت و نبود ردیف اعتباری است.
رئیسی‌سرحد اضافه کرد: طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، اگر در هر هکتار از یک باغ میوه حدود چهار تا پنج کلنی زنبور عسل قرار داده شود، کیفیت و کمیت میوه یا بذرحاصله به 10 برابر افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته، باغداران و مزرعه‌داران با کرایه دادن مبالغی به زنبورداران از آنها می‌خواهند که در هنگام شکوفه دادن گلها، کندوهایشان را به باغ یا مزارع آنها برده تا عمل گرده‌افشانی توسط زنبورداران به خوبی انجام شده و سود سرشاری نصیب آنها شود.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران کشور با اشاره به اینکه در قرآن سفارش فراوانی به استفاده از عسل شده است، بیان داشت: در ایران سرانه مصرف هر فرد در طول سال کمتر از نیم کیلوگرم عسل است در حالی که در کشورهای اروپایی بین 2.5 تا سه کیلوگرم عسل توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره عدم تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی، بیان داشت: وجود عسل‌های دست‌ساز و نامرغوب بازار عسل طبیعی را کساد کرده است زیرا مردم نمی‌دانند کدامیک از محصولات مرغوب هستند.

رئیسی‌سرحد افزود: عسل و فرآورده‌های آن باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان بخش کشاورزی و دست‌اندرکاران امر تامین امنیت غذایی قرار گیرد.

وی مهم‌ترین اهداف اتحادیه زنبورداران کشور را دفاع از حقوق زنبورداران در مراجع تصمیم‌گیری و دستگاه‌های اجرایی، تلاش در راستای تسهیل و تدوین قوانین به نفع صنعت و فعالان زنبورداری و ارائه چشم‌انداز مفید برای سرمایه‌گذاری در صنعت زنبورداری عنوان کرد.
 



نظرات شما عزیزان:

گوزرگ
ساعت10:03---8 دی 1392
سلام مهندس موسفشنگيان. نيش زنبور بره تو كونت .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به نام خدا اینجانب علی اکبر امری صاحبی متولد 1349 ساکن روستای صاحبی از توابع شهرستان ساری شغل کارگزار مخابرات در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل مشغول تحصیل می باشم. هدف من از ایجاد این وبلاگ انتشار اخبار روز دنیا می با شد.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار صاحبی و آدرس sahebinews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 10599
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1